Unde se infiinteaza noi consulate pentru Diaspora

         Numărul mare de români din străinătate a dus la o explozie de cereri de servicii consulare în ultimii ani. Săptămâna aceasta, Bogdan Aurescu, ministrul afacerilor externe a prezentat, în şedinţa de guvern, la solicitarea premierului, o notă de informare cu o serie întreagă de măsuri pentru îmbunătăţirea serviciilor consulare. Iată câteva dintre schimbările care vor avea loc în reţeaua consulatelor româneşti şi de care vor beneficia românii din Diaspora.

Mai multe consulate româneşti în străinătate

          “Am pus accentul pe redimensionarea şi modernizarea reţelei consulare a României …. pentru înfiinţarea unor noi oficii consulare de carieră la Chişinău, Madrid, Roma, Londra, Paris, Salzburg, Belfast, Nantes, Valencia şi Ismail.

           În acest an au fost operaţionalizate consulatele generale de la Chişinău, de la Madrid şi de la Roma. Deja, anul trecut, consulatul de la Melbourne a fost şi el operaţionalizat…

          In luna august se vor operaţionaliza consulatul general de la Londra şi cel de la Paris. De asemenea, în a doua parte a anului, consulatele generale de la Nantes, biroul consular de la Belfast, respectiv consulatul general de la Salzburg, până la finalul anului”, a precizat Şeful diplomaţiei.

Mai multe consulate itinerante

          Ministrul a discutat şi despre mărirea numărului de consulate itinerante organizate în Diaspora. Deşi pentru 2022 au fost prevăzute 161 de consulate mobile, din cauza numărului mare de cereri au effectuate deja 187, în care au prestat deja 21.502 servicii consulare.

Vize de muncă în spaţiul extracomunitar

        “A fost organizată în perioada aprilie-iulie o misiune consulară itinerantă în Bangladesh, la Dhaka, care a reuşit deja să acorde peste 5.400 de vize de muncă. Şi avem în pregătire o misiune similară în Nepal, pentru că Bangladesh, Nepal, India sunt sursele de forţă de muncă străine cele mai importante”, a specificat Seful diplomatiei adăugând că au fost luate măsuril pentru a realiza un nou sediu al ambasadei României la New Delhi.

Reducerea birocraţiei

            Ministrul afacerilor externe a pus şi problema atât de spinoasă a debirocratizării precizând că s-au luat măsuri “ pentru simplificarea procedurilor de programare, pentru optimizarea fluxurilor, în aşa fel încât, dacă legislaţia permite, să se facă o singură vizită la consulat. S-a prelungit programul de lucru cu publicul, s-au transmis documentele prin corespondenţă….. am luat măsuri pentru modernizarea call-centerului, care asigură interfaţa cu solicitanţi prin modernizarea robotului telefonic şi sporirea numărului de operatori”.

Credit info http://mae.ro/node/59330

Da-i o nota Articolului

0 / 5. Numarul de voturi: 0

leave a reply