Adela Bărbulescu şi-a transformat teza de doctorat în informatică, realizată în cadrul Universităţii Grenoble Alpes din Franţa, într-un start-up.
Românca a dezvoltat o aplicaţie ce generează avataruri 3D capabile să exprime diferite emoţii, cu impact real în viaţa persoanelor cu dificultăţi în interacţiunile sociale, de exemplu pentru copiii cu autism.
Aplicaţia Emoface Play & Learn Emotions a fost testată doi ani în Franţa.
„Conceptul aplicaţiei s-a conturat cu ajutorul asociatei mele, Mayra Lima, designer UI/UX, a cărei soră este autistă şi care cunoaşte foarte bine cotidianul şi nevoile specifice ale familiilor cu copii neuroatipici.
M-am inspirat iniţial dintr-un studiu făcut de cercetătorul în psihologie Simon Baron-Cohen, care a folosit video-uri cu persoane care exprimă emoţii pentru a antrena recunoaşterea emoţiilor pentru adulţii cu autism. Mi-am dat seama că acelaşi mod de învăţare ar fi mai eficient dacă ar fi folosit un conţinut vizual mai uşor controlabil, care să poate fi adaptat nevoilor utilizatorilor.
Am prezentat un prototip simplu pentru un test de recunoaştere a emoţiilor folosind animaţii 3D generate în cadrul studiilor şi am primit răspunsuri pozitive din partea părinţilor şi din partea medicilor care propun aceste terapii. Emoface răspunde la această nevoie prin activităţi ludice care permit interacţiunea cu avataruri 3D.
Venim practic cu o nouă metodologie de lucru, stimulantă, care la bază foloseşte avataruri pilotate de o inteligenţă artificială, care generează gesturile şi expresiile faciale, astfel încât interacţiunea să fie cât mai naturală”, povesteşte Adela Bărbulescu.
Principalii beneficiari ai Emoface sunt terapeuţii şi pacienţii care îşi antrenează abilităţile sociale.
Investiţia necesară estimată pentru dezvoltarea următoarelor aplicaţii Emoface până în anul 2023 depăşeşte 500.000 de euro.